blog

Jak uwolnić się od myśli, które rujnują Twoje życie

 

Znasz ten stan gdy dręczą Cię negatywne myśli, wspomnienia nie dają spokoju, czujesz się przez to bardzo przygnębiony i nie wiesz jak się z tego uwolnić?

Każdy z nas miał w swoim życiu ciężkie chwile, mierzył się z problemami…

W takich momentach szczególnie ważne jest to w jaki sposób… myślisz.

Czy wiesz  że istnieją  4 sprawdzone kroki, które skutecznie pomagają kontrolować swoje myśli?

Przekonaj się sam, oglądając wideo – niech Twoje myśli już nigdy nie sprawiają bólu!

 

Większość z nas chodzi z jakimś bólem w sercu– odeszła do innego, przyjaciółka mnie zawiodła, rodzice nigdy mnie nie kochali, partner mnie ignoruje, nie mogę wybaczyć bratu tego co zrobił. Tak naprawdę można powiedzieć, że ból nie leży w sercu a w NASZEJ GŁOWIE, gdzie tysiące bolesnych myśli zabijają naszą radość życia.

Gdy zaczniesz dostrzegać własne myśli, jedną z pierwszych rzeczy, które odkryjesz, będzie to, że nigdy nie jesteś sam. Nigdy nie jesteś sam na sam z ukochanym lub inną osobą – nie jesteś sam nawet wówczas, gdy w pobliżu nie ma nikogo. Niezależnie od tego, gdzie się udasz i z kim spotkasz, podąży za tobą GŁOS, który rozlega się w twojej głowie – szepcze, narzeka, kusi, osądza, plotkuje, zawstydza, chwyta w pułapkę winy, wypomina błędy. Kiedy budzisz się rano, razem z tobą wstają do życia twoje myśli. Wypychają cię z łóżka i podążają za tobą do pracy. Wypowiadają swoje uwagi na temat ludzi w biurze i sklepie. Idą razem z tobą do łazienki, wsiadają do samochodu i wraz z tobą wracają do domu. Niezależnie od tego, czy ktoś będzie tam na ciebie czekał, nie pozbawią cię swojego towarzystwa.

Jeśli obawiasz się samotności, oznacza to, że lękasz się własnych myśli. Jeśli je kochasz, będziesz lubił przebywać z nimi sam na sam i nie będziesz musiał włączać radia w samochodzie lub telewizora, gdy wrócisz do domu.

Jeśli się zastanowisz, dojdziesz do wniosku, że u podłoża każdego przykrego uczucia kryje się KONKRETNA MYŚL. Każde uczucie dyskomfortu lub stresu jest sygnałem alarmowym wskazującym, że uwierzyłeś nieprawdziwej myśli. Nie ma powodu, aby sądzić, że nasze myśli odpowiadają rzeczywistości. Myśli, które przeżywamy, idąc przez życie, przypominają strzelanie na oślep. Są niczym więcej jak mglistą próbą odgadnięcia tego, co się dzieje wokół nas lub w naszym wnętrzu. Kiedy zabiegasz o miłość i aprobatę, myśli zmierzają do rozszyfrowania sensu zachowań ludzi, na których ci zależy, lub snucia domysłów na temat tego, co się dzieje w ich głowie.

Wyobrażmy sobie, że robisz dla kogoś coś z całego serca a partner na to nie odpowiada. Po prostu wstaje i wychodzi z pokoju. Zostajesz sama, czujesz się okropnie i jest Ci bardzo przykro. Możesz pomyśleć: „Nie obchodzę go, nie szanuje mnie, nie docenia mojej pracy” lub „Czym ja się przejmuję? Przecież nikomu na mnie nie zależy”.

JAK BADAĆ WŁASNE MYŚLI?

  1. Kiedy czujesz się poruszony, zdenerwowany lub zwyczajnie nieszczęśliwy z powodu jakiejś sytuacji obecnej lub minionej, zwróć uwagę na myśli, które przychodzą ci do głowy, i zanotuj tę, która najbardziej cię niepokoi. Na przykład: „Wstał i wyszedł, to znaczy, że mu na mnie nie zależy”. Zapisanie myśli, która cię dręczy, ma samo w sobie potężne działanie.
  2. Teraz zadaj sobie pytanie, czy ta myśl jest prawdziwa?. Czy to prawda, że „nie zależy mu na mnie”? Nie myśl o tym, jak powinno wyglądać twoje życie. (Nie odłożył gazety, kiedy weszłam do kuchni; nie zadzwonił, że będzie spóźniony; wyszedł bez pożegnania – czy jesteś pewna, że każde z tych zachowań na pewno oznacza, że mu na tobie nie zależy?). Nie radź się tej części własnej osoby, która wie, jaka powinna być odpowiedź. Chodzi o to, czy dana myśl odpowiada twojej wewnętrznej wiedzy. Czy jest zgodna z najgłębszym postrzeganiem rzeczywistości? Czy jesteś absolutnie pewna, że prawdą jest, iż mu na tobie nie zależy? („Nie wiem” jest równie dobrą odpowiedzią jak „tak” lub „nie”).
  3. Pomyśl, jak wygląda twoje życie, gdy dajesz wiarę tej myśli. Czy, ogólnie rzecz biorąc, dana myśl budzi w tobie spokój, czy wywołuje napięcie? Czy przybliża cię do ludzi, których kochasz, czy też od nich oddala? W jaki sposób postępujesz, gdy wierzysz myśli: „Nie zależy mu na mnie”? Jakie uczucia budzi w tobie to przekonanie? Jak traktujesz siebie i innych? Jak odnosisz się do partnera? Poświęć trochę czasu, aby się nad tym zastanowić. Wyobraź sobie, jak wyglądasz, gdy w nią wierzysz. Czy reagujesz na nią smutkiem? Czy odsuwasz się od innych? A może zapalasz papierosa lub idziesz do lodówki? Postaraj się odpowiedzieć sobie najdokładniej, jak potrafisz.
  4. A teraz zastanów się, jak wyglądałoby twoje życie bez tej myśli. Użyj wyobraźni, aby uchylić rąbka tego, kim lub czym mogłbyś być, gdybyś nie dawał wiary tej myśli. Nie szukaj lepszej myśli, aby zastąpić tę, która sprawia ci cierpienie. Udaj, że nie potrafisz dłużej w nią wierzyć. Jak wówczas wyglądałoby twoje życie? Spójrz na nie oczyma duszy bez jednoczesnego zakładania: „Nie zależy mu na mnie”. Może zobaczysz mężczyznę, który jest zajęty czytaniem gazety, który kocha swoją żonę, lecz w tej chwili nie chce poświęcić jej uwagi. Być może, jeśli zrezygnujesz z myśli „Nie zależy mu na mnie”, łatwiej ci będzie czerpać przyjemność z jego przyjemności.
  5. Odwróć pierwotną myśl o sto osiemdziesiąt stopni. Zastanów się, czy jej przeciwieństwo nie jest prawdziwe. Nie przejmuj się, jeśli jakaś odwrotna myśl nie ma sensu. Odwróć pierwotne twierdzenie tyle razy, aż dotrzesz do takiego, które sięga najgłębiej.

Odwrócenie myśli: „Nie zależy mu na mnie„:

To mnie na nim nie zależy. (Kiedy czuję się zraniona, wycofuję się lub okazuję gniew, nie zwracając uwagi na jego uczucia. Wyciągnęłam pochopne wnioski, kiedy nie zareagował na mój gest, i surowo go osądziłam).

To mnie samej na mnie nie zależy. (Nie zależy mi na sobie samej, gdy wyruszam na wojnę z kimś, kogo kocham. Sama pozbawiam się w ten sposób spokoju- stwarzam sobie wrogów, przysparzam mnóstwo stresu i smutku. To zachowanie, które uzależnia, podobnie jak picie, palenie lub przejadanie się).  

Zależy mu na mnie. (Może mnie kochać, chociaż czasami używa wobec mnie ostrych słów. Może mnie kochać, a mimo to nie zauważać co dla niego robię).

On mnie nie obraził. (Może wcale mnie nie widział. Może myślał o czymś innym. Nie wiem, jakie miał intencje).

 

Zadaj sobie pytanie, czy odwrócone myśli nie są równie prawdziwe, a może nawet prawdziwsze od pierwotnej, a jeśli tak, wymień trzy powody, dla których tak jest. Metoda odwracania myśli Byron Katie uwolni cię od nich w radykalny sposób jeśli przejdziesz wszystkie 4 kroki kwestionowania swoich przekonań.

Pamiętaj, że Twoje myśli mają ogromny wpływ na Twoje życie i relacje z innymi, a Ty możesz mieć ogromny wpływ na nie. Mam nadzieję, że ta wiedza w znaczny sposób ułatwi Ci życie.

Jeśli chcesz pobrać gotowe ćwiczenia do pracy nad swoimi przekonaniami, w zakładce bezpłatne materiały pobierz plik (http://www.dorotafilipiuk.pl/freematerials).

Do zobaczenia wkrótce!

Zdobywcy Super Kompetencji

Dołącz do grupy

Czy masz silną wolę?

Zrób bezpłatny test

Notuj jak GENIUSZ- interaktywny kurs Map Myśli

Szczegóły