blog

Jak być LEPSZĄ WERSJĄ siebie w 3 MINUTY dziennie [7 sposobów]

Każdy z nas chce być szczęśliwy i wieść dobre życie. Jedni z nas szukają sposobów jak to zrobić, inni wolą narzekać. Mimo, że mamy tylko 24 godziny na dobę, każdy z nas może wykorzystać je zupełnie inaczej- jedni bardziej a drudzy mniej efektywnie.

Nawyk jest jak kropla która drąży skałę- to niby mała zmiana a jednak przez to, że systematyczna może zmienić wiele. Dzisiaj mam dla Ciebie 7 sposobów na to, aby świetnie wykorzystać 3 minuty w ciągu dnia, które sprawią, że Twoje życie stanie się lepsze:


  1. Wdzieczność

Jeśli osoba z którą mieszkasz zostawiła bałagan w kuchni, to jak Ci się wydaje szybciej zwrócisz uwagę na to że zawsze po sobie sprząta czy na to, że ten jeden raz tego nie zrobiła? A jeśli chodzi o Ciebie, bardziej koncentrujesz się na tym, że utknąłeś w korku czy na tym, że miałeś dobre śniadanie, dostałeś miłą wiadomość i słyszałeś świetny żart w radio? Psycholodzy zjawisko zauważania bardziej negatywnych niż pozytywnych rzeczy w naszym życiu nazywają asymetrią negatywno-pozytywną. Kiedy uświadomiłam sobie to prawo, byłam przerażona jak mało skupiamy się na dobrych rzeczach i jak zgorzkniali możemy się stawać z wiekiem, dlatego też każdego dnia wieczorem przeznaczam 3 minuty na to, aby być wdzięczna za minimum 5 rzeczy jakie mi się tego dnia przydarzyły- za miłą rozmowe, dobry obiad, ciekawą książkę, cudownych ludzi. Nawet jeśli mam bardzo zły dzień, doceniam to że jestem zdrowa, że mam dwie ręce i dwie nogi, że mam rodzinę i nie muszę uciekać przed wojną. Ciebie również do tego zachęcam!

  1. 3 minuty na naukę języka/nowej umiejętności

Chcesz nauczyć się języka, szybkiego czytania, szycia na maszynie, pisania wierszy lub skakania na jednej nodze? Poświęć na to minimum 3 minuty dziennie, ale codziennie! Jak się okazuję codzienna nauka języka, nawet krótka jest lepsza niż raz w tygodniu ale długo. Ucz się w ten sposób systematyczności a jeśli chcesz, stopniowo wydłużaj czas nauki. Jeśli chcesz być ekspertem w danej dziedzinie naucz się ciągłego zdobywania wiedzy i interesowania się tym tematem- często nasze pasje  odkładamy na drugi i trzeci plan bo zawsze jest coś ważniejszego a po latach uświadamiamy sobie, jak bardzo zaniedbaliśmy nasze zainteresowania.

  1. Coś Ci zajmie mniej niż 3 minuty- nie odkładaj tego na później

Masz odpisać na maila, posprzątać po śniadaniu, wydrukować ważny dokument- jeśli jakakolwiek z tych czynności zajmie Ci mniej niż 3 minuty nie odkładaj jej na później tylko zrób od razu! Ten nawyk stosuj zawsze, kiedy chcesz przerwać działanie. Zadaj sobie wtedy pytanie: ,,czy 3 minuty wystarczą, aby je skończyć i mieć to już za sobą?”. Domyślam się, że uzbiera się kilka czynności, których nie lubisz i które mimo tego, że są bardzo krótkie prześladują Cię przez cały dzień, nie pozwalają się skoncentrować, a które mimo wszystko ciągle odkładasz na później. Pamiętaj: 3 minuty i będzie po wszystkim 😉

  1. Zmiana przekonań

,,Jestem beznadziejny, pierwszy milion trzeba ukraść, rudym nie można ufać a starość to nie radość”. Przez cały dzień w swojej głowie słuchasz głosu, który ma pewne założenia co do rzeczywistości- część z nich Ci sprzyja a część powstrzymuje przed działaniem, cieszeniem się chwilą i dbaniem o relacje międzyludzkie. Domyślam się, że i Ty chciałbyś mieć same przekonania, które Cię wspierają dlatego poświęć 3 minuty dziennie na to, aby kwestionować swoje przekonania. Więcej na ten temat mówiłam w filmie ,, Jak pozbyc się myśli, które rujnują Twoje życie” : http://www.dorotafilipiuk.pl/blog/article/49

gdzie poznasz genialne narzędzie, w jaki sposób to zrobić.

  1. Natura

Jak pokazują badania wystarczy 3 minuty dziennie abyś zatrzymał się i ze spokojem patrzył na coś w naturalnym środowisku, by czuć się szczęśliwszym. Zatrzymaj się i powąchaj róże, przyjrzyj się konarom drzewa, poobserwuj ptaki, wpatruj się w zieleń, dostrzegaj różnorodne kształty liści lub płatków śniegu. Jak się okazuję nawet tak krótki kontakt z naturą powoduje że jesteśmy spokojniesi, szczęśliwsi i  bardziej kreatywni.

  1. Medytacja

Jak Ci się wydaje, co uwalnia stres zgromadzony w organizmie, obniża ciśnienie krwi, zwiększa produkcję serotoniny, która poprawia nastrój, zwiększa koncentrację uwagii i uspokaja? To tylko kilka korzyści płynące z codziennej medytacji. Usiądź więc wygodnie i przez 3 minuty oddychaj głęboko starając się nie myśleć o niczym. Jeśli interesuje Cię ten temat, daj mi znać w komentarzu czy mam nagrać na ten temat dłuższy film.

  1. Tu i teraz

W Twojej głowie myśli pojawiają się przez cały dzień i większość z nich jest na temat tego co było, albo co będzie. Tak naprawdę często nie ma nas w obceniej chwili i nie korzystamy prawdziwie z uroków życia tu i teraz żyjąc wciąż w swojej głowie. Poświęć więc przynajmniej 3 minuty dziennie, aby w 100% skoncentrować się na tym co tu i teraz. Rozkoszuj się piękną muzyką nie myśląc o niczym innym, ze smakiem zjedz pyszny owoc nie robiąc nic innego, zób sobie kąpieli po prostu ciesząc się ciepłą wodą i pięknym zapachem.

Zobacz też moje nagranie ,, Jak żyć pełnią życia”: http://www.dorotafilipiuk.pl/blog/article/34, które moi widzowie tak dobrze oceniają.

 

To tylko 7 prostych zmian, które jeśli wprowadzisz na co dzień do swojego życia mogą zupełnie zmienić Twój sposób myślenia i działania. Podziel się w komentarzu jaką zmianę Ty chciałbyś wdrożyć i jakie dobre praktyki polecasz innym.

W zakładce bezpłatne materiały znajdziesz ćwiczenie do pracy z Twoimi przekonaniami : http://dorotafilipiuk.pl/freematerials/

a w zakładce produkty mój kurs ,,Kreator Nawyków”:

Produkty

dzięki któremu będziesz potrafił zamieniać każde zachowanie w dobry nawyk a także pozbędziesz się nawyków, które rujnują Twoje życie.

A już za tydzień powiem Ci czego nauczyła mnie podróż dookoła świata i pokażę piękne zakątki jakie widziałam, także pamiętaj o subskrybowaniu tego kanału. Do zobaczenia wkrótce!

 

Zdobywcy Super Kompetencji

Dołącz do grupy

Jesteś maksymalistą czy satysfakcjonistą?

Zrób bezpłatny test

Notuj jak GENIUSZ- interaktywny kurs Map Myśli

Szczegóły